Kungsgatan / Lättläst klassiker

Kungsgatan / Lättläst klassiker
Utgivelsesar: 2015
Antall sider: 134
Forlag: LL-förlaget
ISBN/EAN: 9789170535208
Sprak: Svensk
Kategori: Romaner
Forfatter: Ivar Lo-Johanssonog Johan Werkmäster

Adrian vet inte vad han ska göra med sitt liv.

Han tar olika slags arbeten och läser mycket. Adrian kommer från landet. Men i mötet med staden förändras han.

I klassikernKungsgatan beskriver Ivar Lo-Johansson livet i Stockholm på 1920-talet och vad människorna gör för att kunna bo kvar i staden.

Detta är en nyutgåva i pocketformat avKungsgatan, återberättad till lättläst av Johan Werkmäster.
Susanna Alakoski har skrivit förord.

Kungsgatan är 2015 års Stockholm läser-bok.

Så många stockholmare som möjligt ska läsa boken under året.

Kungsgatan / Lättläst klassiker. Ivar Lo-Johansson og Johan Werkmäster. Heftet. Jag tvivlar på idrotten. Ivar Lo-Johansson. Heftet. Bøker i serien.

De som. Kungsgatan / Lättläst klassiker. Ivar Lo-Johansson og Johan Werkmäster. Heftet. 2015. Legg i ønskeliste. Handen / Lättläst.

Lättläst spänning. Henning.